top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverrosalinde2

Is het welzijn of experience marketing?

Bijgewerkt op: 24 mei 2023

Sinds ik 10 jaar geleden Come into Bloom heb opgestart, ben ik gepassioneerd bezig met merkstrategie en merkpositionering.

Deze onderwerpen zijn ook de kern van mijn recent gestarte Nyenrode Business University course Brand Management. Het is niet eenvoudig om als merk te communiceren waar je voor staat en welke meerwaarde je biedt aan je klanten. Vaak zijn er blinde vlekken, te smalle proposities op een homepage of wordt simpelweg de meerwaarde voor de klant vergeten. Reflecteren en spiegelen met merken om te laten zien dat ze het te moeilijk maken voor consumenten, is dan ook de basis van mijn werk. Een uitspraak van Martin de Munnik tijdens een van de colleges op Nyenrode Business University triggerde mij enorm om nog meer te werken en praten over de 5 zintuigen. Door deze zintuigen te prikkelen met experience marketing, kan een emotionele waarde worden gecreëerd voor de klant en kan het merk duidelijk maken waar het precies voor staat. In deze wereld waarin er veel nadruk ligt op het manifesteren van jezelf en het zorgen voor eigen welzijn, is het belangrijk om als merk te blijven handelen en communiceren vanuit zuiverheid en logica. Dit betekent dat je als merk open en eerlijk moet zijn over je waarden en dat je deze op een heldere en begrijpelijke manier moet communiceren naar je klanten. Op die manier kun je een sterke band opbouwen met je doelgroep maar vooral ook een fijne en normale duurzame band ;) Waarom schrijf je dit eigenlijk, wat is je doel? Het schrijven van dit stuk gaat niet alleen om het profileren van mezelf op een platform als Linkedin of in mijn blogs. Natuurlijk is het belangrijk om mezelf goed neer te zetten, maar dat is niet de enige reden. Het is vooral omdat ik merk dat merken vaak worden afgeleid door allerlei trends en individualistische bewegingen, terwijl het juist belangrijk is om je als merk te focussen op je kernwaarden en -boodschap en die meerwaarde voor je klant. En laten we eerlijk zijn, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als merk kun je soms blind worden voor je eigen tekortkomingen en valkuilen. En daarom is het als merk belangrijk om jezelf niet te laten verstikken door perfectionisme en controle, maar om juist te durven experimenteren en te leren van je fouten. En dat is nou precies waarom ik dit een mooi onderwerp vind ;) #marketing #experience #management #brand #linkedin


9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page