Is het generatiediversiteit of -overeenkomsten?
Hoe boeien en binden we de “nieuwe” generatie klanten en werknemers aan ons merk?
​
Millennials en Gen-Z verschillen op veel vlakken van Gen-X en babyboomers, zij nemen beslissingen op basis van totaal andere criteria. Maar hoe doen ze dat precies? Wij nemen je mee in de wereld van generatieverschillen en overeenkomsten!
What are the differences?
De trend in veel online artikelen gaan over dat je als merk MOET verbinden met de next-gen doelgroepen. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan! Maar hoe doe je dit zonder meteen generaliserend te worden en aannames te maken?
Wij geven je heel helder inzicht in hoe je de generatiekloof kan overwinnen en interessante samenwerkingen kan bevorderen. Want het valt en staat met begrip voor de verschillen en de overeenkomsten binnen je doelgroep of teams. Onze seminars en workshops bieden super waardevolle inzichten waardoor jouw team na de sessie anders denkt en handelt zowel intern als extern.
Doel seminar
In onze generatiediversiteit sessies is ons doel niet om mensen in hokjes te plaatsen of om mensen te veranderen, omdat we juist geloven dat dat niet mogelijk is. Wel willen we mensen hun horizon verbreden en begrip ontwikkelen voor de ander.
Onze workshops en seminars richten zich daarom op het veranderen van overtuigingen. We creëren nieuwe perspectieven en verminderen beperkende overtuigingen, waardoor automatisch een ander gedrag ontstaat.
Michiel brouwer | CFO the data agency
Rosalinde heeft bij ons op locatie een ontzettend inspirerende presentatie/workshop gegeven over generatiediversiteit. Ze speelde goed in op onze business, gaf nieuwe inzichten en wist vragen op een leuke en energieke manier te beantwoorden. De reacties achteraf waren louter positief, een echte aanrader!
3 manieren om gebruik te maken van
onze waardevolle kennis over generatiediversiteit.
1. SPREKER OP JOUW EVENT
Hoe kunnen we effectief omgaan met generatiediversiteit in onze hedendaagse communicatiewereld?
Onze doelgroepen omvatten zowel jongeren als ouderen. Welke verschillen bestaan er tussen deze generaties en hoe kunnen we proactief en bewust handelen in ons werk?
Moeten we rekening houden met deze verschillen en zo ja, op welke manier?
In de seminar nemen we jouw publiek op een sprankelijke manier mee om te kijken naar genereatieverscheidenheid zoals ze nog nooit eerder hebben gekeken.
2. BEDRIJFSTRAINING
GENERATIE DENKEN
Ontdek de kracht van generatieverscheidenheid binnen je team met onze generatiediversiteit teamsessie!
In een wereld waar babyboomers, Generatie X, millennials en Gen Z samenwerken, is het essentieel om de unieke sterktes, uitdagingen en perspectieven van iedere generatie te begrijpen en te benutten.
Onze interactieve training is ontworpen om bruggen te bouwen, de communicatie te verbeteren en een inclusieve werkplek te creëren waarin iedereen zich gewaardeerd voelt.
3. MERK- & GENERATIESTRATEGIE
Wat betekent deze generatie verschiendeheid voor mijn merk. Wij brengen jouw kansen in beeld, zodat jouw vernieuwde merk- en contentstrategie bijdraagt aan een inclusievere en meer diverse klantengroep en merkcultuur.
Wat bieden we:
-
Generatieanalyse: Wij helpen je inzicht te krijgen in verschillende generaties die relevant zijn voor jouw merk en branche.
-
Klantensegmentatie: Identificeer de belangrijkste klantensegmenten binnen elke generatie en creëer gedetailleerde persona's om je doelgroep beter te begrijpen.
-
Merkwaarden en Boodschap: Wij helpen je bij het definiëren van merkwaarden die resoneren met verschillende generaties en het ontwikkelen van een inclusieve boodschap.
-
Contentstrategie: Wij creëren een contentstrategie die afgestemd is op de voorkeuren van elke generatie en selecteren de juiste communicatiekanalen om je doelgroep te bereiken.
-
Implementatie en Cultuur: Wij begeleiden je bij de integratie van de vernieuwde merk- en contentstrategie in je organisatie, en zorgen voor betrokkenheid en training van medewerkers om een cultuur van inclusie te bevorderen.
Lisanne Verheijen-De Boer
Rijkswaterstaat
“Generatiediversiteit is een ontzettend boeiend en aansprekend onderwerp. Tel daar de frisse, heldere manier van presenteren van Rosalinde bij op, en je hebt een succesformule. Rosalinde wist de groep goed aan het denken te zetten en tegelijkertijd onwijs luchtig en toegankelijk een flink aantal sheets door te nemen. Het is tof hoe ze verschillende voorbeelden uit onze eigen organisatie gebruikte voor een extra aansprekend verhaal. Daarnaast weet ze ondanks alle generatieverschillen vooral de manier te benadrukken hoe we elkaar beter kunnen begrijpen. Een inzicht dat naar ons idee ieder bedrijf goed kan gebruiken.”
Onderwerpen seminar
Hoe kunnen we effectief omgaan met generatiediversiteit in onze hedendaagse communicatiewereld? Onze doelgroepen omvatten zowel jongeren als ouderen. Welke verschillen bestaan er tussen deze generaties en hoe kunnen we proactief en bewust handelen in ons werk? Moeten we rekening houden met deze verschillen en zo ja, op welke manier?
Changing perspectives
​
Ons doel is om inzicht te geven in de verschillende generaties en hoe we deze nieuwe klantgroepen of collega's kunnen aantrekken en behouden.
We willen de essentiële verschillen per generatie belichten en laten zien hoe we hiervan kunnen profiteren op het gebied van communicatie, sales en teameffectiviteit.
Myrthe van de Veer
L. Ten Cate
Tijdens onze dealerdagen heeft Rosalinde een energieke presentatie gegeven over verschillende generaties en retailtrends.Voor zowel onze retailers als onszelf een eye-opener hoe we de consument het beste kunnen benaderen en begrijpen.
Haar enthousiaste en heldere manier van presenteren is erg fijn om naar te luisteren en je blijft geboeid van begin tot eind!
Wil je een seminar, workshop of gen-Z proof zijn?
Contact me
06 48 23 97 17